Népmese napja tematikus hét 2024
A Népmese napja témanapra idén több programból álló rendezvénysorozattal készültünk.
- Az 1-2. osztályos tanulók a könyvtárban diafilmvetítésen nézhettek és hallgathattak mesét.
- A 3-4. osztályosok lapozható mesefüzetet készítettek.
- Felső tagozatos tanulók mesét olvastak fel az alsós osztályokban.
- Az Európai Diáksport Napján népmesével kapcsolatos sor- és váltóversenyek is voltak.
- Az 1-2. osztályban mesevetélkedőt szerveztek.
- Jelmezes felvonulás az alsó tagozatban: beöltözés népmese szereplőknek.
- Iskolánk diákja, Fintor Marcell mesét mondott a Nyíregyházi III. Őszi Magyar Meseegyetemen a Népmeséért Alapítvány felkérésére. Előadását meghallgatták iskolánk tanulói is.
Számolási készségek fejlesztése Lego-építőjáték használatával
Antal Ferencné, 1. osztályban tanító kolléganő inovációs módszerének bemutatása. A gyerekek számlépcsőt építettek, csoport-, páros- és egyéni munkában bontották a 11-et 2- és 3-féle színből, majd lejegyezték a füzetbe. Amellett, hogy a játékos tanulást nagyon élvezték a gyerekek, magabiztosan - dolgoztak, a tervezett tananyag pedig láthatóan elmélyült.
A Digitális Témahéten feldolgoztuk a digitális állampolgárság; a digitalizáció jelene és jövője; a digitális technológia eszközei és alkalmazásai az oktatásban; az algoritmikus gondolkodás és programozás, mint az alkotás eszközei; a mesterséges intelligencia felelősségteljes oktatási használata; digitális biztonság és digitális esélyteremtés témaköröket.
Lapbook innovatív módszer alkalmazása a környezetismeret órákon
Orosz Beáta tanítónő vezetésével
A kreatív gondolkodási készség fejlesztése a 21. század kulcskompetenciája. A rugalmasság, alkalmazkodóképesség, az ismeretek előhívása, redszerszintű alkalmazása elengedhetetlen tanítványaink továbbhaladása szempontjából. Ennek egyik innovatív lehetősége a lapbook módszer.
A korábban alkalmazott vázlatírás, lényegkiemelés, fürtábra, gondolattérkép kiegészítéseként is felhasználható. Az innovatív módszer alkalmazásával „kis könyvek” készültek, amelyben helyet kaptak képek, illusztrációk, rajzok, írásbeli információk. A tartalom minden esetben a feldolgozandó tananyag tükrében változott. Voltak közösen, irányítottan készített munkák. Azonban leginkább egyedi, kreatív megoldások, szép, igényes, ötletes produktumok készültek. A környezettudatosság jegyében újrahasznosított anyagokat is felhasználtak tanítványaink.
A lapbook készítése közben a gyerekek egészben látják a tananyagot. Aktívan részt vesznek az alkotásban, így jobban megragad, elmélyül az ismeret. A tanulási nehézséggel küzdő tanuló is sikerélményhez jut. A lapbook prezentálása közben fejlődik szókincsük- észrevétlenül épültek be a szakszavak-, szóbeli kifejezőkészségük, szövegalkotásuk. Magabiztosabbá, határozotabbá válnak.